150 jaar in dienst van het leven

Mijlpaal én fundament voor de toekomst

De uitvaartbranche is in 150 jaar flink veranderd. Als Vredehof hebben we die veranderingen altijd omarmd. Maar wel door de wens van de overledene ook altijd centraal te stellen. En dat vraagt veel van de flexibiliteit van een bedrijf zoals de onze, al 150 jaar. Dit jaar stonden we daar uitgebreid – en met veel trots – bij stil. En niet alleen om terug te kijken. Op maandag 2 december lanceerden we ook onze nieuwe huisstijl om het begin van een nieuwe toekomst te vieren!

2019, een terugblik
‘In dienst van het leven staan’. Het is voor ons een belangrijk fundament, in alles wat we doen. Dit jubileumjaar hebben we veel gedaan om dat zo goed mogelijk te blijven doen. Door het organiseren van lezingen over relevante thema’s hebben we kennis kunnen delen op een wijze die thema’s bespreekbaarder maken of misschien zelfs tot nieuwe inzichten hebben geleid. Met het uitgeven van een gedichtenbundel wilden we ook de nodige inspiratie bieden voor nabestaanden. En we hebben het herinneringsboekje ‘Mijn leven – mijn verhaal’ ontwikkeld. Een boekje waarmee de schrijver een uniek en persoonlijk document kunnen maken, voor nu en voor later.

ISO-certificaat voor gehele organisatie
Maar waar we misschien wel het meest trots op zijn is dat wij naast het Keurmerk Uitvaartzorg en ISO voor het bedrijfsonderdeel Postmortale Zorg, nu het NEN-EN-ISO 9001:2015 certificaat hebben behaald voor onze gehele organisatie!
Met dit certificaat tonen we aan dat we de kwaliteit leveren die nabestaanden van ons verwachten en dat we deze consequent toetsen aan de strenge eisen die daarvoor gelden. Door daarnaast nog meer de ruimte te geven aan de kracht van het individu en te investeren in onze mensen, hebben we als organisatie een mooie ontwikkeling doorgemaakt.

Een nieuw gezicht
Dit bijzondere jubileumjaar vonden ook een mooi moment om het stevige fundament aan te scherpen voor nog eens 150 jaar Vredehof. Dat doen we met een nieuwe huisstijl. En daar hebben we zorgvuldig over nagedacht. Met de combinatie van het rouwpaars en het accent van goud in onze nieuwe logo laten we zien dat we meegaan met de tijd maar tegelijkertijd oog houden voor tradities en etiquette. Ons nieuwe logo verbeeldt de kiezelsteen die meedeint met de stroming van het leven, maar tegelijkertijd wel zijn vaste vorm behoudt. Een metafoor die past bij ons bedrijf maar juist ook bij de families die wij mogen bijstaan.

Samen zijn
Tijdens de feestdagen gaan we op onze eigen manier allemaal even terug naar de basis. En die draait uiteindelijk om één ding: samen zijn. En dat is voor lang niet iedereen even makkelijk. Het verdriet om het verlies van een dierbare is juist tijdens deze dagen intenser. Het samen zijn met familie of vrienden helpt om dat verdriet te delen en verwerken. Zoek elkaar dus op om samen te zijn. En vergeet ook vooral niet het leven te vieren! Teruggaan naar de basis is uiteindelijk waar we allemaal op onze eigen manier naar verlangen en waar we ons veilig en prettig bij voelen.

Ik wens u – ook namens al mijn collega’s – een fijn samenzijn en alvast een mooi nieuwjaar.

Pedro Swier
Directeur Vredehof Uitvaartverzorging

Overlijden melden • 24 uur per dag:
088 1198 200

Neem gerust contact op wanneer u vragen heeft. Wij staan voor u klaar.

088 1198 200 info@vredehof.nl

De juiste keuze

Wij zijn overtuigd van onze kwaliteit, maar we ondersteunen die overtuiging graag met een aantal keurmerken die we met trots voeren.